maanantai 24. tammikuuta 2011

Tyylistä


Sain tänään kommentin, joka sai mut oikein miettimään. Anonyyminä lähetetyssä kommentissa päivitellään, kun mun tyyli on niin tavallinen. Kommentissa kysyttiin myös, että kun mulla on hyvät mahdollisuudet kehittää "oma" tyyli, niin miksi en sitä kehitä. Oikeastaan vallan mainio kysymys, koska en oo asiaa pahemmin koskaan pohtinut.


En oo oikeestaan ikinä edes ajatellut omaavani mitään tiettyä tyyliä. Mun pukeutumisessa on tärkeimpinä seikkoina mukavuus, ja näin talvella myös asukokonaisuuden lämpöisyys. Oon toki huomannut, että mun vaatekaappi tulvii lämpimiä neuleita, peruspaitoja ja muuta tavallisen "tylsää". Välillä aina tahdon jotain toista tyyliä edustavaa vaatetta, joskus ostankin, mutta usein vaate jää kaapin pohjalle lojumaan.


Mä voin kertoa myös, että mun täytyy tuntea oloni "omaksi" niissä vaatteissa, mitä mulla on päällä. Jos mä pukisin (kesälläkään) nahkashortsit päälleni ja lähtisin kaupungille, mua alkais jossain vaiheessa ahdistaa se asu NIIIIN paljon, että todennäköisesti lähtisin kotiin kun kuvittelisin että kaikki katsoo ja kummastelee et miten toi voi käyttää tollasia.


Vaikka onhan tähän mun "tyyliin" lähiaikoina tullut muutosta. En käytä aina farkkuja, oon siirtynyt käyttämään melko paljon myös legginsejä. Ja viime viikolla repäsin ja tilasin nahkahousut nettimyynnistä. Tahdon vaan sanoa, että tää pukeutuminen on ihan mua, on se sitten kuinka tavallista tahansa, mut mun on hyvä olla ja se on musta tärkeintä. Mä en koe tarvetta koittaa erottua vaatteilla, enkä seuraa muotia, vaikka rakastankin uusia hienoja vaatteita. Mä ostan vaatteen siks, että se näyttää mun päällä hyvältä, en siks, että se sattuu olemaan muodikas :)

Ja vaikka mun tyyli muuttuiskin (esim tän kommentin innoittamana) se ei tulisi tapahtumaan hetkessä, vaan se vaatis paljon totuttelua :)

13 kommenttia:

With A Silver Lining kirjoitti...

sullahan on ihana tyyli! tuokin asukokonaisuus on tosi söpö ja se näyttää ihanan pehmeältä! Ainakin mun mielestä sun tyyli on tosi kiva eikä sitä tarvi muuttaa! :)

Henna kirjoitti...

Kiitos paljon :))) ♥

Ruut kirjoitti...

samaa mieltä kun vivian että tosi sulonen tyyli sulla : )

Henna kirjoitti...

Hihi! Kiva kun tykkäät :))

Eveliina kirjoitti...

Noi on hauskat legginsit, mistäköhän ne on? :) tollaset maastonvihreinä olis ihanat! <3

Henna kirjoitti...

Ginasta! Mä olisin kans halunnut sillon maastonvihreät, mutta poikakaveri makso ja se halus välttämättä valkoset :--D On nääki kivat kuiteski!

Anonyymi kirjoitti...

Heippa!
Ota tämä kritiikkinä joka on kannustavaa. Vinkkinä: Voisit keksiä jonkun ``oman´´ jutun jota kirjoittaisit tai painottaisit blogissasi. Korvaisit esim. päivän asut sillä valla. Koska asusi ovat samanlaisia joita tulee joka toisella ihmisellä vastaan. Päivän asu olisi mielestäni sitten erityinen päivitys blogiin jos se olisi niin sanotusti erikoinen. Koska niitäkin ihmisiä varmasti on jotka päivän asuasi seuraa mutta useampaa se ei kuitenkaan kiinnosta. Koska tyylisi on niin sanottu tylsä miten itsekkin olet maininnut niin ihmettelemme että miksi haluat tylsyyttä näyttää muille. Ja koska se ei ole edes muodin mukaista. Tuntuu myös että koitat matkia tiettyjä blogeja mitä täällä on ja se on aivan selvää. Painottaisit esim. opiskeluusi tai harrastuksiisi enemmän. Ja luin myös että sinut kyllä tunnetaan paikkakunnalla missä asut. Tunnen ikäisiäsi opiskelijoita vammalan ammattikoulusta ja he eivät edes tienneet ketä olet kun nimesi mainitsin. Kuitenkin ovat koko ikänsä asuneet vammalassa. Olisi siis reilua että et anna täällä blogissasi väärää kuvaa itsestäsi ihmisille jotka sinua eivät tunne. Luulenpa että uskallat julkaista tämän tekstin myös muiden nähtäväksi. Ja tosiaan älä ota tätä pahalla koska hyvällä kuitenkin kirjoitettu! T. Laura

Henna kirjoitti...

Kiitos kommentista, vaikken tiedäkään mitä tähän vastaisin. Mä pidän omasta pukeutumisestani, enkä tahdo sitä muuttaa, enkä väitä ettäkö niin olisit pyytänyt. Olen järjestänyt kyselyitä, että mitä lukijat tahtoisivat lisää, ja asut kuuluivat toivottujen joukkoon, vaikka ovatkin "tavallisia"

Tätä "omaa juttua" oon jo pitkään miettinyt, sellaista ei vaan ole päähän juolahtanut, ehkä sulla olis tähän joku idea!

Pakko kysyä tästä matkimisesta, koska tää on nyt toinen kommentti aiheesta jo lähiaikana. Millä tavallä koet että matkin muita blogeja? En voi muuttaa asioita, jos en tiedä mikä on vialla.

Tähän opiskeluasiaan mulla on vähän sellanen fiilis, että en usko että kukaan jaksaa mun jatkuvia raksajuttuja. En usko että suurinta osaa tytöistä/naisista kiinnostaa joka päivä kuulla mitä rakensin, vai mitä olet mieltä? :)

Jos luit sen kyseisen kommenttini, luit varmasti myös myöhemmän kommentin, jossa vähän korjailin sanojani. Varmasti jokaiselle ihmiselle käy niin, että kun heitä haukutaan tai koitetaan saada itsensä tuntemaan jotenkin huonosti, ei aina ajattele mitä suustaan päästää. Niinkuin mulle tässä tapauksessa kävi. ( olin saanut samaan syssyyn neljä anonyymikommenttia, joissa mut haukutaan maanrakoon). Aina pitäisi odottaa hetki, ja rauhoittua, ennen kuin sanoo sanottavansa.

P.S. Osallistu sinäkin ihmeessä arvontaan :)

Anonyymi kirjoitti...

Heippa. Hyvä idea toi kysely kyllä niin saat apua lukijoilta. Uskoisin että kyllä ihmiset jotka ovat kiinnostuneita raksa alasta jaksaisivat blogia lukea koska eihän näiden blogejen ole pakko vaatteisiin, muotiin ja muuhun sellaiseen olla tarkotettuja. Vaan voi tehdä blogin jostakin muusta tietystä asiasta. Uusi tyylin muutos varmasti olisi paikallaan!

Arvontaan en taida tällä hetkellä osallistua koska palkinnot eivät ole ihan sellaisia mitkä minua henkilökohtaisesti kiinnostaisi, kiitos kuitenkin.

T.Laura

Anonyymi kirjoitti...

Moikka. Oon pari kertaa lukenu sun blogia, ja aattelin antaa vähän palautetta. En tarkota näitä sitten loukkauksena, että toivottavasti otat ihan asiallisena palautteena. Mun mielestä sun jutut tuntuu kerta toisensa jälkeen muistuttavan toisiaan, voisit koittaa kirjottaa vähän monipuolisimmista asioista. Kauheesti on kuvia ittestäs, sinä edestä, sinä sivusta, sinä takaa, aina sama asento ja ilme. Ne on kaikki melko samanlaisia ja tuntuu että oisit itserakas. Ehkä se ei oo totta, mutta semmosen kuvan saa. Älä ota loukkauksena, mutta voisit hiukan laajentaa aihealueita joista kirjotat. Tsemppiä sulle!

Henna kirjoitti...

No jos ihan loppuun asti aatellaan, niin täähän on blogi "minusta", ja mun elämästä, joten... :)

Anonyymi kirjoitti...

tuntuu ettet osaa ottaa rakentavaa palautetta muuta kun vittuiluna? oon täysin samaa mieltä edellisen anonyymin kanssa! :)

Henna kirjoitti...

Mistä sä näin päättelet? :)